Get In Motion

Summer Proef Weken Challenge

by Natasja Vermaas

Gratis deelname

Met de zomer in het vooruitzicht willen mensen graag weer een paar kilo’s kwijt. Daarom start gewichtsconsulent Natasja van Get In Motion samen met de overkoepelende beroepsvereniging de GRATIS ‘Summer Proef Weken'. Get In Motion houdt gedurende 10 weken, 10 challenges om mensen te laten zien hoe ze stap voor stap een gezonder eet- en beweegpatroon kunnen creëren. De Summer Proef Weken lopen van 10 april tot en met 24 juni.

10 weken, 10 challenges

Gewichtsconsulent Natasja van Get In Motion: “Tijdens de challenges gaan mensen een week lang aan de slag met één gewoonte. Elke challenge staat voor een kleine stap die mensen kunnen zetten naar een gezonder eet- en leefpatroon. Zo wil ik mensen laten zien dat ze met kleine aanpassingen in hun dagelijks leven al veel kunnen bereiken”. Dat doet de gewichtsconsulent onder andere via Facebookpagina https://www.facebook.com/getinmotion.nl/ en door het uitdelen van foldermateriaal en het inrichten van de leestafel. Heb je geen facebook mail dan naar info@getinmotion.nl en geef je op voor de uitdaging. Ik zal dan regelmatig informatie mailen naar de mailgroep betreft de actie zodat ook jij mee kunt doen. Wanneer je je niet aanmeldt kun je alleen de actie via facebook volgen en zal je verder geen informatie meer hierover van ons ontvangen.

Lees meer

10 voordelen van de Pilatesmethode

by Natasja Vermaas

1.Verbeterde houding en uitlijning van het lichaam
2.Sterke Core
3.Stressreductie
4.Spierdefinitie i.p.v. spierballen
5.Ondersteund gewichtsverlies
6.Toename flexibiliteit
7.Blessure preventie
8.Bevorderd concentratie
9.Bewustwording lichaam en geest
10.Betere lichaamscoördinatie en balans

 A summerbody is made in spring!

Emotie-eten en bewegen

by Natasja Vermaas

Alleen de juiste sport ondersteunt emotie-eters

Er valt heel veel over dit onderwerp te zeggen maar er is in ieder geval consensus over het feit dat beweging enorm ondersteunt bij het beteugelen van emotie-eten.
Bij emotie-eten zal je misschien vooral denken aan het eetpatroon en psychologische aspecten die een rol spelen zoals omgaan met en reguleren van emoties. Maar net zoals voor iedereen die aan zijn leefstijl werkt is het ook voor de emotie-eter belangrijk om voldoende te bewegen. Voor sommigen echter is intensief en vaak sporten het enige of belangrijkste middel geworden om het gewicht onder controle te houden. Zodra er niet meer gesport kan worden verliest men het compensatiemechanisme en komt men snel aan. Eten naar behoefte is iets wat dan nog geleerd moet worden zodat het sporten meer als recreatief en als plezierig ervaren kan worden.

Lees meer