Get In Motion

3 belangrijke redenen om Pilates te proberen

by Natasja Vermaas

Voor mannen en vrouwen

Pilates is een beweegvorm welke focust op een krachtig core, flexibiliteit en lichaamsbewustzijn. Deze beweegvorm is geschikt voor alle leeftijden en kan gevolgd worden in een kleine groep of individueel met een gecertificeerde trainer. Het mooiste is dat alle voordelen van deze trainingsmethode meegenomen kunnen worden meegenomen in alle dagelijkse uitdagingen en activiteiten en niet alleen tijdens je bezoek aan de les. Hier volgen de 3 belangrijkste redenen om Pilates  te proberen:

1. Verbeter je lichaamshouding. 
Een verkeerde lichaamshouding kan leiden tot een aantal klachten zoals rug- en nekpijn. Deze problemen ontstaan vaak als gevolg van een onjuiste uitlijning van het lichaam. Pilates legt de nadruk op een uitgebalanceerd training van de spieren en het uitlijnen van het skelet wat ervoor zorgt dat de juiste spieren versterkt worden welke zorgen voor een goede houding. Na geruimere tijd wordt je je ook meer bewust van je lichaamsgebruik middels de mind-body connectie geleerd tijdens Pilates. 

Lees meer

Voedingsonrust in Nederland

by Natasja Vermaas

Wetenschap zonder W

Het zal je niet zijn ontgaan dat er in de media de afgelopen weken veel te doen is geweest over al dan niet zelfbenoemde voedingsexperts. Mensen van allerlei pluimage en met allerlei “wilde” ideeën over wat wel en niet gezond of goed voor je is, passeerden de revue. Met als resultaat dat de “gewone” Nederlander de draad geheel is kwijtgeraakt. Nergens lijkt een baken te zijn in deze verwarrende visies op gezonde eet- een leefpatronen. Zelfs de diëtist ligt sinds deze week onder vuur. Wellicht is deze verwarring herkenbaar voor je. Misschien omdat je het zelf ook lastig vindt om je weg te vinden in de enorme stortvloed aan informatie en hypes die voorbij komt. Bij de BGN coach (beroepsvereniging gewichtsconsulenten Nederland) ben je juist wel aan het goede adres.

Lees meer

10 redenen om met powerwalking te beginnen

by Natasja Vermaas

Het voorjaar beleven terwijl je energieker en fitter wordt. 

Met dit prachtige weer wil je toch gewoon naar buiten! Eind maart starten nieuwe cursussen powerwalk & more. Een tip om gemotiveerd aan het sporten te blijven is je aan te sluiten bij een groep gelijkgestemden. Meer tips vind je hier Powerwalking-7-tips-om-gemotiveerd-te-blijven. Meld je eens aan voor een gratis proefles en breng nog meer afwisseling, variatie, inspiratie en verrijking in je training. 

1. Je verbetert je algehele fitheid (conditie, kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie, houding en lenigheid) 
2. Veel aandacht voor techniek en uitvoering
3. Je hebt slechts goede loopschoenen nodig
4. Trainen in een kleine groep is gezellig en motiverend
5. Goede om af te vallen en/of cellulitis te verminderen
6. Je wandelt en traint op je eigen niveau
7. De kans op blessures is minimaal
8. Professionele begeleiding van een zeer ervaren trainster
9. Ook bij gezondheidsklachten is deelname mogelijk
10. Je bent buiten in de natuur (vitamine D boost)