Krachttraining en/of Pilates?

First train movement then muscle!Natuurlijk is krachttraining belangrijk om onze spiermassa te behouden en ons metabolisme een boost te geven zodat we krachtig blijven en op gewicht. Helaas zie ik alleen vaak dat trainers of sporters veel aandacht besteden aan het aantal herhalingen, duur, kilo's of prestaties terwijl de technische uitvoering vaak veel te wensen overlaat waardoor blessures op de loer liggen en/of er een disbalans in het lichaam ontstaat of versterkt wordt. Ook cardio training is belangrijk voor de conditie van ons hart en onze longen maar met een slechte houding of looptechniek zie je gemiddeld na 3 maanden de eerste blessures en klachten ontstaan aan de schenen ( shin splints), rug, nek, knie, enkel en/of heup. De fysio weet je wellicht weer aardig op te knappen en dan begint het riedeltje gewoon weer opnieuw. Pilates mits goed gedoseerd en gedoceerd in kleine groepen onthult de disbalans in je lijf en leert je stap voor stap te bouwen aan een sterk fundament (powerhouse) voor een prachtig vrijstaand huis (lichaam). Wil je echt goed leren bewegen en durf je de tijd te nemen om te bouwen? Dan is Pilates een geschikte methode voor je. Een verhoogd lichaamsbewustzijn en controle zal je helpen bij je dagelijkse activiteiten maar verbeteren tevens je sportieve prestaties. Wil je liever blijven klussen en af en toe iets laten vervangen of verhelpen? Het is helemaal aan jou.