Pilates voor beginners en gevorderden

Pilates is voor iedereen. Een krachtig, soepel lichaam, gestroomlijnde spieren, een goede houding en een groter lichamelijk bewustzijn is het gevolg van het regelmatig beoefenen van Pilates mits goed gedoseerd en gedoceerd in kleine groepen. In onze Pilates kennismakingscursussen leer je de fundamentals, enkele Pilates concepten en zo'n 20 basic Pilates oefeningen die de 3 onderstaande zaken aanpakken. Bekijk regelmatig het rooster voor actuele data.

1. Slechte beweeggewoonten – leer ze af, en leer nieuwe, betere gewoonten waarmee je op een veiligere, efficiëntere manier beweegt.
2. Zwakke spieren in je buik en rug – weg ermee! Vervang ze met sterkere, meer weerbare spieren die je lichaam kunnen beschermen tegen blessures en overbelasting.
3. Flexibiliteit - maak met de oefeningen spieren en eventuele verklevingen los en wordt weer flexibel.

Ben je een Pilates beoefenaar en heb je al een tijdje les in een sportschool omgeving of in een grotere groep? Kom dan eens meedoen in onze fast-beginners of intermediate lessen voor meer verdieping en verrijking. Met behulp van diverse props zullen we ook regelmatig het uitgebreide Pilates repertoire van de apparaten proberen te vertalen naar de mat. Denk hierbij aan: the powercircle, the Sissel core trainer, soft small balls, toning balls, big balls, free weights, therabands, yogastraps, wigkussens en mini en large Powerbands. Ook bieden we regelmatig themalessen zodat een onderwerp meer uitgediept kan worden en de lessen gevarieerd en educatief blijven. GIM past elementen toe afkomstig uit verschillende Pilates stromingen zoals Peak Pilates, klassiek Pilates, Pilates Institute en Ground Control Pilates toegespitst op de deelnemers van de les en volgt de Amerikaanse standaarden en richtlijnen. Hoge kwaliteit maar toch wordt Pilates zo betaalbaar en bereikbaar voor iedereen.