Get In Motion - Powerwalking & More (outdoor)

Powerwalking & more (outdoor)

Powerwalking & more is een conditionele en functionele training ineen in een groep van maximaal 11 deelnemers onder leiding van een ervaren een trainer/coach. Niet iedereen kan of mag hardlopen maar iedereen kan wel lopen in een stevig tempo. Powerwalking & more biedt een verdieping en verrijking op het Active walken, fitwalken of sportief wandelen met extra aandacht voor alignement (uitlijning) van het lichaam en de juiste houding en techniek. Het is niet te vergelijken met speedwalken of snelwandelen en hardlopen is zelfs verboden. Wandelen met pit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm en de training wordt compleet door aanvullende oefeningen voor het gehele lijf. Zo kan iedereen zijn of haar doelstelling laten bereiken. Dit kan zijn afslanken, een betere conditie krijgen, de houding te verbeteren, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen, ontspanning, risico’s van diabetes type 2 verlagen, of gewoon op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten.

Inhoud training
Een Powerwalking & more training  duurt ongeveer 1 uur en bestaat meestal uit een warming-up, stevig doorwandelen, loopoefeningen, tempowisselingen (cardio-vasculair) en FUNctionele training. Met behulp van eigen lichaamsgewicht (bodyweight training) of met behulp van alles wat zich in de natuur aandient, train je je kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie, houding en balans. We gebruiken ook regelmatig de loopladder, kettle bells, sandbags, dynabands, powerbands om te training de verrijken of verdiepen. Er wordt met name aerobe getraind, dat wil zeggen met behulp van zuurstof in een hartslagzone van 60-85% van je maximale hartslag. Je leert de Borgschaal (inspanningsschaal) toepassen en er wordt veel aandacht besteed aan techniek en blessurepreventie. Wil je lachend en met plezier afslanken, meer energie krijgen en fitter worden? Wil je jouw zelfvertrouwen verhogen en een stap zetten naar een gezonder leven? Dan is dit precies wat je zoekt! De afwisselende trainingen zijn goed vol te houden en naast de training krijg je regelmatig info over kleding, schoeisel en leefstijl georiënteerde onderwerpen.

Voor wie?
Powerwalking & more is voor iedereen geschikt om de conditie te verbeteren, gewicht te verliezen of je houding te verbeteren ongeacht leeftijd. Het is heel eenvoudig; wandelen in een gevarieerd tempo met vrije armbewegingen. Je stapt flink door maar forceert niets. Tijdens de training worden intensieve spierversterkende en conditionele oefeningen ingebouwd. Daardoor kan de training net zo pittig zijn als een stukje hardlopen. Powerwalking & more is een stuk toegankelijker dan bootcamps en hardloopgroepen. Powerwalking & more is gevarieerd en afwisselend buiten bewegen met elke week een ander thema.

Weinig blessures
Nog een voordeel: met Powerwalking & more is de kans op blessures klein. De voeten krijgen per stap maar één tot anderhalf maal het lichaamsgewicht te verwerken, terwijl dat bij joggen drie tot vier maal is. Dit heeft te maken met de kracht van het neerkomen. Hetzelfde geldt voor de belasting van de knieën, die het bij vrouwen door de bredere bouw van de heupen extra zwaar te verduren hebben. Omdat men niet zoveel snelheid ontwikkelt is er minder kans op verstappen. En met een verstandig trainingsschema is er ook minder spierpijn. Powerwalking is niet duur; het enige wat je nodig hebt, is een paar goede loopschoenen met een stevige, verende zool.


10 redenen om te beginnen:

1.       Je verbetert je algehele fitheid (conditie, kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie, houding en lenigheid) 

2.       Veel aandacht voor techniek en uitvoering

3.       Je hebt slechts goede loopschoenen nodig

4.       Trainen in een kleine groep is gezellig en motiverend

5.       Goede sport om gewichtsverlies te bewerkstelligen en/of cellulitis te verminderen.

6.       Je wandelt en traint op je eigen niveau

7.       De kans op blessures is minimaal

8.       Je krijgt professionele begeleiding van een zeer ervaren trainer

9.       Ook bij gezondheidsklachten is Outdoor In Motion heel goed mogelijk

10.     Je bent buiten in de natuur (vitamine D boost)


Waar?
Locatie: Verzamelen op het parkeerterrein bij de skeelerbaan in Nootdorp (Dobbeplas). Dit terrein vind je vlak achter de molen (www.windlustnootdorp.nl) en restaurant ‘de Vang’ (www.devang.nl) bij de Dobbeplas in Nootdorp. Alleen bij heel slecht weer (onweer e.d.) schuift de les een weekje door.

Wanneer?
Het actuele rooster vind je op http://getinmotion.nl/index.php/rooster.

Looptechniek en Tips
- Wikkel je voeten goed af
- zwaai de armen losjes heen en weer met gebogen ellebogen
- Goede afzet met de bal van de voet
- Zorg voor ontspannen schouders
- Span bil- en buikspieren aan
- Houd het hoofd rechtop en kijk over de horizon
- Kin loodrecht aan het wegdek
- Loop met licht gebogen/losse knieën
- Houd de rug in een neutrale positie
- Wacht na een maaltijd een uur voordat je gaat powerwalken. Het lichaam heeft veel energie nodig om voedsel te verteren
- Draag een goed passende sportbeha
- Draag ventilerende, niet knellende kleding
- Bij koude kun je beter drie dunne lagen over elkaar heen aantrekken dan één dikke laag
- Laat je op het gebied van schoenen goed adviseren door een gespecialiseerde winkel in sportartikelen
- De beste sokken zijn naadloos en van wol, katoen of badstof
- Meet van tijd tot tijd de hartslag of gebruik de Borgschaal (inspanningsschaal). Als die daalt, verbetert de conditie
- Outdoor In Motion biedt een goede ondersteuning bij het afvallen in combinatie met een gezond voedingspatroon

Walking Health Benefits

 

 

 

CONTACTGEGEVENS

Natasja Vermaas
Tel: 06-28601763
Pijnacker-Nootdorp

WEBGEGEVENS

Bedrijfsgegevens

GIM te Nootdorp
K.v.K. 27286784
NL145598032B01